typy dopasowania słów kluczowych w Google AdWords

Typy dopasowań słów kluczowych w Google AdWords

Rating: 5.0. From 6 votes.
Please wait...

Typy dopasowań słów kluczowych w systemie Google AdWords to bardzo ważny temat, który często decyduje o powodzeniu działań reklamowych. Błędne i nieumiejętne stosowanie dopasowań powoduje przepalanie budżetu i wyświetlanie reklam na niekorzystne a czasami zupełnie niezwiązane z naszym biznesem słowa kluczowe. Zanim uruchomi się pierwsze reklamy warto poznać wszystkie możliwości.

DOPASOWANIE PRZYBLIŻONE

Jest to domyślne i najbardziej ogólne dopasowanie w AdWords. Jego zastosowanie spowoduje wyświetlenie reklamy na wiele słów powiązanych ze słowem kluczowym: słowa w dowolnej kolejności, liczba pojedyncza i mnoga, po wpisaniu z dodatkowymi słowami, zbliżone odmiany, błędy w pisowni, synonimy itd.

Tabela 1 - dopasowanie przybliżone

Jak widać w powyższej tabeli, stosowanie dopasowania przybliżonego może spowodować wyświetlanie się reklam dla wyszukań niezwiązanych z tematem (np. „dieta cud” przy zastosowaniu słowa kluczowego dieta niskowęglowodanowa).

DOPASOWANIE DO WYRAŻENIA

Typ dopasowania, który znacznie bardziej ogranicza możliwości wyświetlania się reklam. Reklama wyświetli się w przypadku wyszukiwania naszego słowa kluczowego, jego zbliżonych odmian oraz z dodatkowymi wyrazami przed i po słowie kluczowym. Reklama nie wyświetli się gdy zostanie dodane słowo w środku wyrażenia lub zmieni się kolejność słów w wyrażeniu.

Tabela 2 - dopasowanie do wyrażenia

DOPASOWANIE ŚCISŁE

Reklamy będą się wyświetlać w przypadku wyszukiwania dokładnego hasła i jego zbliżonych odmian. W tym przypadku bliskie odmiany obejmują również zmianę kolejności słów (w przypadku, gdy nie zmienia to znaczenia wyszukiwania) oraz dodanie lub usunięcie wyrazów funkcyjnych (przyimków, spójników itd.).

Tabela 3 - dopasowanie ścisłe

DOPASOWANIE WYKLUCZAJĄCE

Dopasowanie wykluczające ma zastosowanie w wielu przypadkach. Stosuje się je, gdy nie chce się żeby reklama wyświetlała się w przypadku wyszukań wybranych zwrotów. Na przykład nie chcesz żeby Twoje reklamy wyświetlały się gdy ktoś w wyszukaniu użyje słowa „bezpłatne”. Wystarczy, że dodasz je jako wykluczające (ze znakiem minusa „-”) i reklama nie będzie się w takim przypadku wyświetlać.

Tabela 4 - dopasowanie wykluczające

MODYFIKATOR DOPASOWANIA PRZYBLIŻONEGO

Jest to rozwiązanie, które przypomina dopasowanie przybliżone ale z pewnym ograniczeniem. Reklama wyświetli się wyłącznie w przypadku wyszukań obejmujących słowa oznaczone znakiem plusa „+” lub ich bliskich odmian, a także gdy wystąpią w zapytaniu niezależnie od kolejności.

Tabela 5 - modyfikator dopasowania przybliżonego

Zobaczmy jak wygląda wyświetlanie reklam dla słowa kluczowego „fryzjer kraków” w różnym trybie dopasowania:

Tabela 6 - wszystkie typy dopasowania

Aby uzyskać jak najlepsze efekty należy aktywnie testować różne typy dopasowań słów kluczowych. Nie da się jednoznacznie stwierdzić, który typ dopasowania jest najlepszy. Na pewno warto dążyć do tego aby mieć jak najwięcej słów w dopasowaniu ścisłym, które wykazują wysoki stopień konwersji. Stosowanie zbyt ogólnych dopasowań może prowadzić do przepalania budżetu i niepotrzebnych wydatków. Z drugiej strony, na początku kampanii warto stosować również słowa w mniej restrykcyjnym dopasowaniu żeby sprawdzić w jaki sposób klienci wyszukują naszych produktów i usług. W ten sposób możemy wyłapać wartościowe słowa kluczowe, o których byśmy nie pomyśleli.

Rating: 5.0. From 6 votes.
Please wait...